Little Man

Ledig dag. Normal energi. Hosta. Nausicaä från vindarnas dal. Sixten & Teela.
Väntar på att Linnéa ska komma hem. Uppsala. Lite video historia.

Videon Little Man skapades tvåtusennio.
Tanken med denna video var att det skulle kännas som ett gammalt TV-spel. Där man
som betraktare får vara spelare nummer två som ser på spelare ett när den spelar.
Man vill ju då att spelare ett ska dö så att man själv får spela hehe.
Kanske inte lyckades med det...
Men hur som använde jag mig av en gammal videogrej Saint Poor Ylvasland som grund
och sedan lade jag till de olika bisarra bastarder till figurer. Figurerna är tecknade för hand
som sedan scannades in och sattes ihop så att de rör sig lite knackigt men charmigt.
Använde mig av lite gammalt videomaterial från Gotland och en videogrej med dockan Blodil.
Allt detta tillsammans redigerat blev då videon Little Man.
Musiken är såklart gjord av My God Damn Territory.


Mycket nöje...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0